„Сократовият метод“ е само един от многото начини, които едно пансионно училище може да предложи, за да разнообрази образователния си подход. Методът е кръстен на древногръцкия философ Сократ, защото се използва аргументирания диалог. Материалът се поднася като се стимулира дебат, в който всички ученици взимат дейно участие. Този метод насърчава сътрудничество между отделните деца, стимулира диалога между ученици и учител и предизвиква младежите да изкажат своята позиция. Макар че подходът развива критическото мислене, артикулацията и публичното изказване, той също ангажира ученици, които иначе биха могли да бъдат „тихи“ при традиционен образователен похват.
Когато младежите стават активни и участват в дебатирането по дадена тема, те всъщност обработват и задържат информация по начин, който е доказано по-ефективен в дългосрочен план. Когато някой има позиция по дадена тема, той ще запомни и какво мислят опонентите му.
Германският психолог Hermann Ebbinghaus, един от основателите на експерименталната психология и изследвател на паметта, преди повече от сто години е създал „Кривата на обучението“. Тя подробно описва връзката между паметта и времето. Накратко, теорията обяснява, че по време на учене или преподаване на някакъв материал, който трябва да се запамети, ако степента на усвояване в първия ден е 100%, през втория ден има загуба между 50 и 80%. В края на тридесетия ден това, което е останало в съзнанието на учещия се, е едва 2-3 процента. Добрите пансионни училища в Германия се стремят да поднасят така материала, че той да се повтаря и надгражда, за да остане трайно в съзнанието на децата.
Диференцираната учебна среда в пансионните училища в Германия или ориентираната към учениците среда за обучение са изключително важни. Те се характеризират с това, че се предлага пространство, инструменти и подкрепа от страна на учителите, от която учениците се нуждаят, за да поемат контрола върху собственото си обучение. Преподаването може да включва комбинация от подходи, за да могат да се удовлетворят разнообразието от нужди на различните деца. Изследванията установяват, че учениците, които учат в този вид обстановка, се оказват по-ангажирани и постигат по-високи резултати.
Пансионите училища, които следват новаторските подходи в образователната система, бележат най-добри резултати
Установено е, че учениците, които получават знанията си наготово, без да полагат особени усилия или да разработват проекти, не достигнат своя потенциал в академичните среди или в живота. Едностранчивото образование, което е еднотипно за всички учащи, е много ограничаващо, а училищата, които не търсят нови подходи за да задържат вниманието на възпитаниците си, все по-трудно поддържат академично ниво.
Днес добрите пансионати в Германия осъзнават, че индивидуалният подход може да обогати образователния процес. Те се стремят да подкрепят възпитаниците си, за да бъдат децата иновативни, любопитни и отворени към света.
Искате да получите своето средно образование в престижно и реномирано пансионно училище в Германия или чужбина, потърсете агенция " Скай Лайнс" за съдействие.